"מסע זהות על שביל העצמאות" לסייר על השביל, עם אחד מיוצרי השביל

חברת Walk-TLV מציעה תוכנית ייחודית, בליבה של העיר תל אביב, הקושרת בין עצמאותה של העיר העברית הראשונה דרך העצמאות האישית והאזרחית של כל משתתף ( או תלמיד) ועד להקמתה של הריבונות העצמאית החדשה בעת המודרנית.

אנו מציעים סיורים לכיתות י' עם קבלת תעודת הזהות, סיורים לתלמידי כיתות י"ב לפני הגיוס לצה"ל, סיורים לחיילי צה"ל רגע לפני סיום הטירונות, סיורים לבני ובנות שירות רגע לפני כניסתם לשירות המדינה ולמעשה, אנו מסיירים על שביל העצמאות עם כל קבוצה המבקשת לחקור ולחבר בין עצמאות המדינה לעצמאות אישית, בין האינדיבידואל לחברה ובין הרגע שבוא אני הופך מאדם לאזרח, שותף וחבר במדינת ישראל.

הייחודיות שלנו היא שאנו מציעים לכם להצטרף לסיור על השביל עם אחד האנשים שעיצבו את השביל ואת תכניו ולעסוק בשיח, מחקר ודיון על החברה הישראלית בימינו, על התעצבותה והתפתחותה מימיה הראשונים לימנו אנו.

שביל העצמאות נחנך בשנת ה 70 למדינה, השביל הוא למעשה פס מתכת עשוי פליז, בצבע זהב, המונח על הקרקע לאורך קילומטר אחד. על השביל נקבעו 10 תחנות שונות וכל תחנה מסומנת בצורת מטבע עגול עליו רשומה שם התחנה. לאורך השביל הותקנו חיישנים מיוחדים שיאפשרו למטיילים להוריד אפליקציה חינמית ייעודית לשביל ובה תכנים הקשורים לסיור, סרטונים, מידע, משחקים ומצגות שונות.

השביל קושר בין הסיפור של תל אביב ההיסטורית, העיר היהודית הראשונה בעולם שגם מדברת עברית, עם סיפור הקמתה של המדינה העברית והדרמה מאחורי הקלעים של הכרזת המדינה. שני סיפורים מכוננים שהתרחשו בת"א, או במילים פשוטות: מ'עיר עברית'  ל'מדינה יהודית' בשטח קטן כל כך. הסיור על השביל עובר בין תחנות היסטוריות, כרונולוגיות משנת 1909 ועד ה' באייר תש"ח.

לכל תחנה נכתב תוכן המשקף את סיפורה ההיסטורי של העיר לצד הערכים הדמוקרטיים וערכי יצירת זהות ישראלית יהודית חדשה. כך נולד שביל המחזק את התכנים הערכיים המציגים את תל אביב כעיר פלורליסטית דמוקרטית וסובלנית ברוח המגילה, לצד מקומה החשוב של העיר בתקומת המדינה ונולד סיור היסטורי, חברתי, דמוקרטי המתאים לכל גיל ולכל קבוצה באשר היא.

 

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ

סיפורים על ראשיתה של תל-אביב

סרטונים מומלצים

עוד סיורים שיכולים לעניין אותך

דילוג לתוכן